Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Utbildning till studie- och yrkesvägledare

Från: Oscar
 
Fråga:
Hej!
Om jag vill plugga till studievägledare men inte är helt säker, vilken kurs kan jag då läsa för att börja studera till det utan att börja på programmet?
 
Svar:
Jag är inte säker på att jag förstår din fråga.
För att bli studie- och yrkesvägledare och få en yrkesexamen behöver du läsa studie- och yrkesvägledarprogrammet vid högskola/universitet som finns i Stockholm, Umeå och Malmö.
 
För att vara behörig till studie- och yrkesvägledarprogrammet behöver du ha förutom grundläggande högskolebehörighet även ha minst godkänt betyg i samhällskunskap A.
 
Under utbildningen får du läsa kurser inom både beteendevetenskap och samhällsvetenskap. Det ingår även 15 veckor praktik. Du läser tre år på högskola.
Läs mer om programmet på studera.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: