Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Läsa upp gamla betyg

Från: Marina

Fråga:
Jag har funderingar på att läsa till sjuksköterska. Då krävs det bl.a godkänt betyg i Kemi A och Fysik A. Jag antar att godkänt betyg motsvarar betyg 3 i det gamla systemet jag har läst teknisk linje och hade betyg 3 i fysik efter första läsåret, men betyg 2 i slutbetyget. Är det betyget från åk1 som räknas, dvs trean, för det är väl det som är Fysik AI kemi har jag betyg 2, så detta måste jag läsa upp. Hur gör jag detta. Går det att läsa kemi på distans. Hur gör jag för att räkna om mina gamla betyg till dagens skala Jag har betyg i systemet 1-5.Mvh Marina
Svar:
Jag börjar med att svara på hur du räknar ut ditt gamla betyg till nya. Du går in på följande länk hos antagning.se. Där får du instruktioner hur du går tillväga.

Vad gäller att studera kemi på distans kan jag inte svara på det. Tror att det kan vara svårt att studera kemi helt på distans, men hör efter med komvux i din hemkommun vad som erbjuds.

Lycka till!

Mvh
Lise-Lotte, syv

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Jag har läst vård och omsorg programmet i gymnasiet, nu när jag tagit student tänkte jag plugga vidare till antingen Logoped, audionom eller socionom. Alla de tre utbildningar kräver NK2 så min fråga är om jag är behörig då? Jag hörde att medicin 1 och 2 som vi läste ersätter NK2, är detta sant? Ifall inte, vad ska man göra för att bli behörig till de tre utbildningar.
Tacksam för svar

Svar: Hej
Ber om ursäkt att jag inte svarat tidigare, jag ska kolla upp det och återkomma.

Mvh
Lise-Lotte, syv
Lise-Lotte

2015-09-16 @ 12:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: