Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Behörig till grundskolelärare

Från: Nina

Fråga:
Hej! Jag har två frågor som jag gärna hade behövt få svar på. Har en 3,5 årig högskoleutbildning som förskolelärare. Finns det någon distans kurs på 30p som går att jag få behörighet för lägre år? Sen undrar jag om det finns någon kurs på distans som handlar om kbt tack!

Svar:
Jag kan inte hitta någon sådan påbyggnadsutbildning, men vad jag kommer ihåg har förut funnits möjlighet att studera in så att du kan bli behörig för grundskolelärare. Utbildningarna har gjorts om så det är inte säkert att det går längre. Du kan själv titta vilka utbildningar som finns på studera.nu.

Din andra fråga om kbtutbildning får jag anta att du menar kognitiv beteendeterapi?

Det finns tyvärr inte så många sådana utbildningar på distans. Några av de som finns kostar pengar. Du kan läsa mer om vilka utbildningar som finns på bl.a utbildning.se


Lycka till!

Mvh
Lise-Lotte, syv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: