Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Läsa i en annan kommun på komvux

Från: Magdalena

Fråga
:
Hej, jag har ett problem, jag skulle vilja läsa Företagsekonomi A på campus, men i min hemkommun finns det inte denna kursen. Jag sökte då till närmast kommun som kursen finns och fick avslag att kommunen vill inte finansiera det. Har de rätt till det? Jag köpte redan bocker och är jätteledsen. Har jag rätt att plugga eller inte?
Mvh Magdalena


Svar:
Jag kan inte svara varför du fick avslag på att studera i en annan kommun. Lite konstigt om inte Företagsekonomi A finns i din hemkommun, men det kan vara olika orsaker till varför kommunen inte betalar.

Det bästa är att du pratar med studie- och yrkesvägledaren (syv) på komvux i din hemkommun. Hon/han kan hjälpa dig att se om du kanske kan söka i annan kommun och vad som krävs för att du ska kunna läsa i en annan kommun. Ibland har komvux avtal att eleverna får läsa vissa kurser i en annan kommun.

Lycka till!

Mvh
Lise-Lotte, syv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: