Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Byta yrke

Från: Sofie

Fråga:
Hej!Jag funderar på att plugga till undersköterska inom äldreomsorg då jag verkligen skulle vilja jobba med gamla! Jag jobbar dock nu natt som personlig assistent och vet att nattjobb inte passar mig. Jag  min kropp orkar helt enkelt inte med det. Därför undrar jag om man som undersköterska måste kunna jobba natt, eller om det också är vanligt med BARA dag/kvällsjobb inom yrket

Svar:
Kan vara svårt att arbeta med äldre som endast undersköterska bara på dagtid. Om du däremot kan tänka dig att jobba på en vårdcentral, där är ju så klart även andra åldrar, men där brukar det vara mest dagjobb.
Det jag tänker på är att jobb som undersköterska kan även det vara slitsamt för kroppen.

Om du känner att kroppen inte orkar med redan nu kanske du ska fundera på en helt ny yrkesbana.

Mvh
Lise-Lotte, syv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: