Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Byta till annan högskola

Från: Shilan

Fråga:
Hej!Jag har planer på att flytta till Göteborg om ett år, bor för nuvarande i Norrköping. Då undrar jag om de finns en möjlighet att avsluta mitt nuvarande program jag precis påbörjat som Arbetsterapeut i Göteborg?


Svar:
Det borde inte vara omöjligt, men ibland skiljer sig kurserna och olika examen i programmen åt. Det bästa är om du kontaktar studie- ochyrkesvägledaren på den högskola du ska studera på i Göteborg alternativt pratar med studie- och yrkesvägledaren där du studerar nu.
Hon/han kan hjälpa dig att ta reda på om det är möjligt genom att titta på vilka kurser som finns på de respektive utbildningarna.

Lycka till!

Mvh
Lise-Lotte, syv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: