Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Gymnasieprogram om du vill bli fotograf

Från: Emilia

Fråga:
Jag skulle vilja ha svar på en sak, som jag har undrat länge. Jag är 13 år och har en dröm om att bli fotograf. På min skola är det en kvinna som hjälper till om detta men jag fick aldrig något svar. Vilken linje ska man gå som fotograf?? Bor i dorotea så är det något ställe nära du rekommenderar ? Tacksam för svar! :)

Svar:
I dorotea finns ingen egen gymnasieskola därför får du söka gymnasieprogram utanför kommunen. Kommunerna kan du se på Doroteas sida om gymnasium. Vilka skolor som har vilka program kan du se hos t.ex. gymnasieguiden där du söker program och län. Då får du fram vilka skolor som har det program du söker.

För att bli fotograf kan Estetiska programmet med antingen inriktning på bild- och formgivning eller inrikntingen Estetetik- och media vara ett bra alternativ. På vissa skolor sker efter antagningen på vårterminen i åk.9 ett intagningsprov till gymnasieprogrammet där du får visa upp bilder du har tagit.

Mvh
Lise-Lotte, syv, Dina Studier


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: