Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Meritpoäng

Från: Emil

Fråga:
Hej! Jag har ett år kvar på gymnasiet och har nu börjat kika lite på högskolor. Jag funderar på att senare söka till en civilingenjörsutbildning på chalmers. För dessa utbildningar krävs Fysik B, Matte E och Kemi A utöver den grundläggande behörigheten. Eftersom inte engelska står med i den särskilda behörigheten borde jag väl kunna tillgodoräkna mig 1,0 meritpoäng för engelska B och C? Eller får jag bara meritpoäng för c-kursen?

Svar:
 Du kan få 1.0 i meritpoäng för eng. B och C. Som du skrev är eng B en meritkurs som ger meritpoäng om den inte krävs för behörighet. Du kan läsa mer på studera.nu.

Lycka till med dina studier.

Mvh Lise-Lotte, syv Dina studier
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: