Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Tekniskt basår

Från: Annika

Fråga:
Hej!

Jag har en fråga angående tekniskt basår. Jag läste detta på högskolan läsåret 10/11. Nu undrar jag hur det är när man ska söka in till en utbildning. Kommer jag att hamna i andra kompletteringsgruppen? Och kan jag inte tillgodoräkna mig de meritpoäng jag har från gymnasiebetyget, pga jag har läst basåret?

Svar:
Ja, du hamnar i kompleteringsgruppen, du kan läsa mer på studera.nu.  Jag kan inte se att du inte skulle få räkna med meritpoängen från gymnasiet. Det beror nog på om du har läst de kurserna förut. Det bästa är att kontakta en studievägledare förslagsvis där du läste tekiskt basår för att få reda på det helt säkert.

Mvh
Lise-Lotte, syv, Dina Studier

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: