Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Komplettera till studie- och yrkesvägledare

Från: Micaela

Fråga:
Hej

Jag har en socionomexamen. För ett år sedan såg jag en annons som gällde att man som socionom kunde vidareutbilda/komplettera sin examen till studie och yrkesvägledare med endast 1,5 års studier. Vet du något om detta? Jag har letat men kan inte hitta denna information igen. Tacksam för svar.

Svar:
Vad jag vet ska det för de som redan arbetar som studie- och yrkesvägledare utan examen gå att komplettera sin utbildning för att sen få studie- och yrkesvägledarexamen. Vad som gäller för dig som har socionomexamen är lite mer oklart. Det bästa är att kontakta studievägledaren där studie- och yrkesvägledarprogrammet finns vid Stockholms universitet, Umeå universitet eller Malmö högskola för att få svar.

Mvh
Lise-Lotte, syv, Dina Studier

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: