Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Yrken och utbildningar inom idrott och hälsa

Från: Ole

Fråga:
     ...I dagsläget är det träning som gäller för min del. I 1,5år har det bara varit träning som min fritid har kretsat kring (styrketräning). Sitter och läser om hur jag ska träna/äta osv just för att förbättra mina resultat. Spenderar mycket tid på gymmet samt maten då det är en viktig del. Det är där jag har något intresse iaf. Har lagt ner en hel del tid på att läsa om träning och kost, vilket jag aldrig skulle göra med matten tex. Här finns det någon formm utav intresse. Är ännu svårare då jag inte vet hur djupt inom de olika grenarna jag fortfarande är intresserad.

Utbildningen får gärna vara på 3år med möjlighet att gå vidare och om jag skulle hitta ett intresseområde så har jag inga problem att gå in på djupet. Skulle vara en fördel om utbildnigen är i GBG eller Linköping då jag har stått i bostadskö där i 4år till sommaren...


Svar :
Om jag uppfattar dig rätt är det inom friskvård och hälsa du vill arbeta.

Det finns en rad utbildningar  inom idrott och hälsa. Bl.a inom YH- utibldningar/KY, men också på högskolenivå. På YHmyndigheten kan du hitta YH/KY utbildningar och på studera.nu kan du hitta högskoleutbildningar.

Yrken att tänka på är t.ex. sjukgymnast, personlig tränare, hälsoterapeut, naprapat eller friskvårdskonsulent.

Mvh
Lise-Lotte, syv, Dina Studier


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: