Så här gör du för att fråga syv:

För att ställa en fråga till syv skriver du din fråga i formuläret i sidomenyn till höger. OBS! Om du inte vill att ditt svar ska publiceras i bloggen, skriv det i meddelandet.
Du kan också chatta med syv. Läs mer

Folkhälsovetare

Från: Mona

Fråga:
Jag ska gå lärarpogrammet och bli lärare i psykologi, idrott och hälsopedagogik. Men jag vill även ha en andra utbildning i bagaget och bli behörig folkhälsovetare. ämnena går ju lite hand i hand med varandra. Vilka kurser behöver jag kompletera med ,efter lärarpogrammet, för att bli behörig folkhälsovetare?

Svar:
Det finns ett program på högskolan som heter Folkhälsovetenskapsprogrammet. Det finns på flera högskolor. Den beghörighet jag kan hitta är områdesbehörighet 4, vilket innebär förutom grundläggande behörighet Engelska B, matematik C, Samhällskunskap A. Det finns också program som har behörighet 5, d.v.s. matematik B och samhällskunskap A. Eftersom du redan planerar att gå lärarprogrammet får jag utgå från att du har grundläggande behörighet.
Vilka kurser du i så fall behöver kompletera med kan du ta reda på genom de högskolor som har program eller kurser i folkhälsovetenskap.
Lättast är om du letar upp utbildningen eller kurserna på Studera.nu och sen kontaktar studie- och yrkesvägledare på respektive högskola.
Hoppas att du fick svar på din fråga.

Mvh
Lise-Lotte, syv, Dina Studier

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande: