För många val efter gymnasiet

Jag fick en kommentar som undrade om jag tyckte att det finns för många val efter gymnasiet. 
Jag får nog svara både ja och nej där.

Ja, med tanke på att det finns en mängd utbildningar och fristående kurser både på universitet, högskolor, yrkeshögskolor och folkhögskolor. Då menar jag väldigt många valmöjligheter. Det är därför omöjligt att sätta sig in i alla. Därför är det viktigt att försöka ta reda på vad man är intresserad av och vill vidareutbilda sig till och där begränsa sin sökning till ett fåtal kurser eller utbildningar.

Nej blir det därför att jag anser samtidigt att det är bra med många möjligheter, men att det kan ibland tror jag leda till förvirring och kanske obeslutsamhet.

Hoppas att det var svar på frågan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0