C-uppsatsen

Nu är jag klar med de kurser som i gör att jag kan jobba som studie- och yrkesvägledare. Har endast C-uppsatsen kvar som vi ni har börjat på för att få examen och kanditatexamen i juni.

Det jag och min kurskompis har valt att skriva om är vad som är bakgrundsbeslutet till att kvinnor väljer att studera civilingenjörsprogrammet. Vi tror att det är bra som studie- och yrkesvägledare att veta hur kvinnor tänker som väljer att bryta sig ur mönstret och söka sig till en mansdominerad utbildning. Vi kommer välja en inriktning som är det.

Om vi hittar ett mönster iatt de t.ex. är påverkade hemifrån innebär det att de inte blir så påverkade av oss studie- och yrkesvägledare till sitt val. Om vi inte hittar något mönster innebär det att vi kanske har en positivi inverkan för valet.


Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: Jag vill göra det jag brinner för:) man har bara ett liv så man ska göra sitt bästa av det man vill göra. Jag skulle inte känna mig fulländad om jag valde ett annat jobb, som är vanligt jobb. Men på samma gång vet jag att jag kan riskera mycket men jag håller mig fortfarande till det att man ska göra det man verkligen vill göra.



2010-02-22 @ 19:46:19
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej! Tack så mycket! :) Efter turismprogramet kommer jag nog att åka utomlands igen, kanske försöka bli platschef för något resebolag på någon destination. Annars vore ett eget eventbolag inte heller fel! :)

Jag tycker din plan låter jättebra, just det där med studievägledning på nätet. Det behövs kvalificerad personal på sådana poster, jag vet många som inte tycker dom får ut någonting av att besöka studievägledare som jobbar på skolorna, många är gamla och håller sin inte uppdaterade.. Lite trist. Du får lycka till, och Paris är att rekommendera! :)

2010-02-23 @ 11:19:20
URL: http://caminandoporlavida.blogg.se/
Postat av: Louise

sv: haha, säg något som jag INTE har tänkt på :) jag vet bara att jag vill göra något där jag får träffa människor och göra något jag är intresserad av.. har tänkt på allt mellan jurist och sjukgymnast typ :)

2010-02-23 @ 15:05:28
URL: http://miracledrug.webblogg.se/
Postat av: LIENE

sv: Men jag går bara grundskolan än så det är bara vanliga lektioner som gäller, men jag kämpar på för att få betyg så jag kommer in på estet musik sen:)

2010-02-23 @ 20:12:50
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0